08-07-14 delden ricany - Reisverslag uit Říčany, Tsjechische Republiek van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu 08-07-14 delden ricany - Reisverslag uit Říčany, Tsjechische Republiek van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

08-07-14 delden ricany

Door: erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

08 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Říčany

De planning is dat we om 03.00 uur vertrekken richting Praag. Een kwartier later dan gepland vertrekken we. De reis verloopt voorspoedig, geen drukte en de caravan rolt rustig achter de auto. Even wennen na drie jaar, maar gaat prima.

Tegen 0730 uur uitgebreid ontbijten, paar bakken koffie want wel beetje brak. Zo, nu 1 een ruk naar Praag (ricany, hotel oaza).
Vlak voor de grens met Tsjechië een vignet kopen. Na een paar kilometer op de snelweg worden we door de TomTom van de snelweg verwezen. De wegen worden steeds smaller, gaat dit wel goed? Een snelle blik op de (erg globale) kaart en we gaan gewoon door. Gelukkig komen we weer op een snelweg. Het is inmiddels 30 graden. Voor ons wordt de lucht erg donker. Na een paar druppels breekt er een zondvloed los. Snelheid gaat omlaag naar iets boven de 70, ik zie weinig en de snelweg is een grote waterbaan. In no time keldert de temperatuur naar 18 graden. Gelukkig gaat alles goed en komen we niet in een aquaplaning. In Praag wordt het minder hevig. De TomTom leidt ons keurig naar het hotel, snel inchecken, hoogst noodzakelijke uit de caravan en dan biertje (en fris).
Na het bier ff een powernap en dan eten in het dorp. Eerst het station opgezocht (morgen met de trein naar Praag). Wordt leuk, begrijp,geen woord wat er allemaal staat. Na enig zoeken vinden Britt en Esther een restaurant. Wout en ik nemen vooraf knoflook soep, ohhhhhhhhhh wat sterk. Ik denk dat we hele jaar geen last meer hebben van muggen, teken (maar onze omgeving wel last van onze reuk). Verder erg lekker voor erg weinig geld. Terug in hotel beetje klooien op pc's gsm's en dan nog even Duitsland Brazilië kijken. Morgen in de bar naar de echte wedstrijd, Nederland Argentinië

Tags: Onderweg