11-07-14 ricany - balatonfured - Reisverslag uit Balatonfüred, Hongarije van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu 11-07-14 ricany - balatonfured - Reisverslag uit Balatonfüred, Hongarije van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

11-07-14 ricany - balatonfured

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

11 Juli 2014 | Hongarije, Balatonfüred

Vroeg opstaan, 0710, zodat we op tijd kunnen ontbijten en daarna vertrekken. Een tocht van 450 km door Tsjechië, Slowakije en Hongarije.
Klokslag 0900 uur rijden we weg. Na 15 minuten rijden over hobbelige B wegen komen we op de snelweg. Het verschil met de B weg is dat je harder mag rijden, maar wat zijn de wegen slecht zeg. Een al al hobbel en gat, de caravan stuitert achter de auto. Dan begint het ook nog te regenen, niet hard, maar maakt het niet leuker. Via brno gaan we de grens over naar Slowakije. De wegen zijn zo slecht, dat het neuswiel van de caravan is losgetrild. Even een vignet kopen aan de grens, neuswiel vastzetten en weer verder. De wegen zijn hier veel beter en we schieten mooi op. Net voorbij Bratislava de grens met Hongarije over, weer tol betalen en verder. Spoedig verlaten we de snelweg en over glooiende wegen door heuvels richting het balatonmeer. Wat opvalt is dat de Hongaren rijden als gekken. Op onoverzichtelijke bochtige wegen keihard rijden en inhalen. Niets van aantrekken en rustig doorrijden. De TomTom leidt ons netjes naar de camping fured. We hebben een megagrote plek zonder schaduw.......niet erg want het regent weer eens. In de regen de voortent opgezet. Hoe ging dat ook al weer? 3 jaar geleden en natuurlijk thuis niet geoefend. Gelukkig kom je met logische denken een heel eind. Tentjes van britt en Wout staan snel en dan iets eten. Alles duurt lang maar smaakt goed. Ik betaal met de creditkaart 14000 forint. Geen idee wat de koers is, benieuwd wat thuis de afrekening is. Aan de overkant van het meer zien we de lichten van balatonsound. We horen Martin garrix niet. Geen wifi dus het verslag maar maken en later plaatsen.