10-07-14 Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu 10-07-14 Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

10-07-14 Praag

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

10 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Vanochtend de dames verteld dat Nederland was uitgeschakeld door Argentinië na strafschoppen. Oh, was de reactie, dan kunnen we zondag mooi samen naar Armin van Buuren bij balaton sound. Tja, dat is waar.
Na een rustig ontbijt, we waren eerst alleen en er was nog van alles, op naar Praag. De trein en metro kennen we en in no time zijn we in Hradcany (voor de oplettende volger de Praagse burcht). We stappen uit, volgen de route van de meeste toeristen en...... Komen uit bij de karelsbrug, ai, verkeerde kant op gelopen. We maken wat foto's en dan rechtstreeks omhoog naar de burcht. Esther maakt nog wat foto's, wij lopen door en dan.....zijn we elkaar kwijt. Esther spoorloos. Na 10 minuten wachten toch maar eindje terug gelopen, geen Esther. Dan maar wachten op een hoekje en kijken wat er gebeurt. En ja hoor, even later komt Esther aangerend. Ze was ons al eerder voorbij gegaan en ver voor ons uit gekomen.
De verdere ochtend werden er minder foto's genomen. De burcht is erg groot met paleizen, kerken en mooie straatjes. Helaas begint het te motregenen (tot 1700 uur). Een van de mooiste straatjes is de zlatka ulicka (het goudstraatje waar men vroeger goud maakte, jajaja). Nu maken ze er nog goud, maar dan door toeristen een poot uit te draaien. 5 euro pp om door een straatje te mogen lopen, belachelijk. Na een wandeling door de joodse wijk, erg mooie panden, genieten van een warme drank op de centrale oude markt.
'S middags willen de dames nog even shoppen en gaan Wout en ik met de metro naar een kerk (naam vergeten, stelde ook niet veel voor) en naar het nationaal museum en het wenceslausplein. We treffen elkaar voor de astronomische klokken waar net de heilige beelden tevoorschijn komen. Veel publiek maar stelde niet zo veel voor. We teen in een van de straatjes rondom het oude centrum en gaan dan terug naar Ricany. Op tijd slapen want morgen weer rijden, op naar Hongarije