13-07-14 zamardi - Reisverslag uit Zamárdi, Hongarije van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu 13-07-14 zamardi - Reisverslag uit Zamárdi, Hongarije van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

13-07-14 zamardi

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

13 Juli 2014 | Hongarije, Zamárdi

Bij het opstaan is de lucht strakblauw. Wout en ik halen broodjes in de campingwinkel. We eten rustig en gaan dan nog even voor een uurtje ofzo naar het meer. Dan weer eten en eindelijk is het zover, op naar Balatonsound aan de andere kant van het meer in de plaats zamardi. Via de TomTom heb ik gezien dat er ook een veerboot vaart, dat scheelt 70 km rijden.natuurlijk kunnen we net niet mee op de boot, want deze is vol. Gelukkig is er binnen 10 minuten een andere, dat scheelt. Dan vallen er een paar druppels op de voorruit. Dat was nou net niet de bedoeling. Gelukkig blijft het bij een paar druppels (op dat moment). Na enig zoeken vinden we de parkeerplaats waar ik vooraf 25 euro heb betaald (een weiland met een hek erom, zonder bewaking, je kunt er zo op). We wandelen naar de ingang van het festivalterrein, tickets ruilen voor een armbandje en naar binnen. Behalve Britt, die had de armband niet strak genoeg omgedaan (en kun je dan afdoen en doorverkopen) dus formuliertje invullen, ruilen en alsnog naar binnen. Op het hoofdpodium draait een Hongaarse dj voor zo'n 20 man, de stemming moet nog komen. We lopen rond en de kids hebben het niet echt naar hun zin. Te druk, keiharde muziek door elkaar en dan ook nog eens met je ouders tussen massa's jongelui. De lucht wordt ondertussen zeer donker en we besluiten even in de auto te wachten, anders wordt je zeiknat want niets is overdekt. Net op tijd, want er komt een bui over van 1,5 uur. Terug op het festival terrein is het een grote modderbak geworden. We eten wat en dan komt Steve Angello op het podium. Hij krijgt de stemming erin, maar moet even stoppen omdat een deel van de lichtinstallatie in brand vliegt. Met Wout sta ik midden in de drukte, Esther en Britt blijven aan de kant. Dan is het tijd voor Armin van Buuren, hij heeft er zin in want hij begint gewoon eerder. 10000 den gaan volledig uit het dak op de show met muziek, licht, vuur en confetti. De tijd vliegt voorbij, snel naar de auto om de laatste boot te halen. Dat gaat gelukkig goed. Op de camping horen we dat Duitsland het WK heeft gewonnen, tja, dat bederft ons mooie feestje van balaton sound niet. De modder van ons afspoelen en dan naar bed.