Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

06 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Het ontbijt is eenvoudig in het Robertson Quay hotel. We proberen de wifi, maar komen niet op internet, andere gasten hebben hetzelfde probleem. Misschien vanavond want we willen nog een laatste keer skypen.
Vandaag staat de noordzijde van de rivier op het programma. Eerst varen we met een soort taxiboot naar het standbeeld van Sire raffles. En wit beeld tussen immense wolkenkrabbers. Van het beeld lopen we naar de Padang, een groot grasveld waar oa criquet wordt gespeeld. Rondom de Padang monumentale Engelse gebouwen. Een aantal wordt gerestaureerd en is niet mooi te zien, jammer. We lopen over en langs het veld naar het raffles hotel, het beroemde hotel van Singapore. We gaan naar binnen en zien de rijkdom van de koloniale tijd. Op een bankje in de binnentuin rusten we even.
We nemen een taxi naar Orchard Road, de winkelstraat van Singapore. In een enorme mall zoeken we de zogenaamde foodcourt, een plein met allemaal eettentjes. Na diverse verdiepingen en torens lukt het. We eten Vietnamees en singaporees (?) en wout eet broodjes.
Na het eten shoppen de dames, wout en ik wachten. Dan met de taxi naar de noordzijde van little India. Hier staat de Sri srinivasa perumal tempel. We bekijken de tempel en de vele beelden. Hier en daar, eigenlijk overal, mogen de beelden wel een likje verf hebben, vinden wij. Dan weer shoppen, in Singapore plaza deze keer. Wout en ik hebben er al snel genoeg van, maar Esther en Britt slagen beiden. Dan besluiten we de metro te nemen. Simpel en snel overal naar toe, alleen lastig kiezen uit de hoeveel kaartjes die er te koop zijn. Ik denk 4 kaarten te kopen voor 20 dollar, blijken ze 48 te kosten, tja. We gaan 1 halte door naar het hart van little India. Boven de grond heel veel Indiërs in met name kleine groente en fruit winkels. Het ruikt lekker. We lopen door de buurt en zien ook een soort winkelcentrum. Even kijken. Vlees, vis, kleding van alles wordt in de open lucht verkocht en het stinkt enorm. Britt koopt wat armbanden en oorbellen, dan snel weg. We besluiten geen winkels meer te bezoeken maar gaan naar Boat Quay. De gevels van de oude panden zijn er nog en overal cafés en restaurantjes. We eten heerlijk bij een tapas restaurant aan de rivier. We lopen terug naar het hotel, nog steeds geen wifi dus ook niet skypen (sorry).
Om 21.00 uur nemen wout en ik nog een verfrissende duik in het zwembad. We liggen in de donkere nacht aan het zwembad en zien de verlichte skyline en rivier van Singapore. Gaaf!