Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

07 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Vandaag alweer de laatste dag van onze vakantie in Dubai, Maleisië en Singapore. Rustig ontbijten, koffers inpakken en dan de zuid kant van de rivier bekijken. Eerst toch nog maar even naar Orchard road met de metro. Vanuit de roltrap lopen we tegen een havaianas shop. Wout koopt daar een paar. De dames gaan winkel in en uit en slagen in meerdere. Ook wout vindt nog wat. Een iemand heeft helemaal niets, maar dat valt niemand op. Wout vergeet ergens onderweg de tas met zijn slippers. Pfff, gelukkig zaten de oude slippers er in.
Dan met de metro naar China town. Wat meteen opvalt is dat alles hier netjes en georganiseerd is. We eten lekker in een lokaal tentje. Dan is het tijd om de Sri Mariamman tempel te bezoeken. Weer een hindoe tempel, die wel een beetje lijkt op die van gisteren. Ik heb gelezen dat er nog een mooie Chinese tempel in de buurt is, dus iedereen gaat enthousiast mee door de hitte. Gelukkig is het niet ver lopen. Het is de Thian Hock Keng tempel. Stiekem maken we een paar foto's, ook waar het het mag. Je wilt tenslotte wel een herinnering hebben. Ik denk een binnendoor weg te weten terug naar de winkelstraat. Veel vertrouwen heeft de familie er niet in. Gelukkig blijkt de weg te kloppen en is het korter, heb ik even geluk. We sjokken nog wat rond, drinken een biertje en kopen de laatste souveniers. Dan besluiten we terug naar het hotel te gaan en nog even een duik te nemen voordat we gaan eten.
We eten weer in een restaurant in Robertson Walk. Terug naar het hotel, omkleden en nog even op de wifi dit verslag bijwerken. Om ongeveer 21.00 uur willen we richting het vliegveld vertrekken, om daar echt de laatste uurtjes in Singapore door te brengen. De eerste vlucht gaat via Sri Lanka naar Dubai. Daar stappen we over om uiteindelijk morgenmiddag in dusseldorf te landen. We gaan ervan uit dat we geen vertraging hebben.
De rit naar het vliegveld gaat voorspoedig. Een oude Chinese vrouw in een oude auto rijdt ons er netjes naar toe, nietes nachttarief. We hebben geld over, maar dat pikken de kinderen in, ze sparen al het geld dat we tegenkomen.