Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

21 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik schrok om iets over 10.00 lokale tijd wakker (Dubai tijd 06.00, Nederland 04.00 uur). Allemaal snel opstaan om het ontbijt niet te missen. We weten immers niet hoe makkelijk het is om elders eten te kopen want het is ramadan. In Dubai was overdag geen eten te koop. Een zeer uitgebreid en uitstekend buffet deze keer.
We lopen naar het winkelcentrum om geld te pinnen. Met de creditkaart lukt het. Terug naar het hotel om de iPad te halen. Dan met de taxi naar Chinatown. Heel veel kraampjes op straat met levendige handel. We kopen een icewatch voor 3,50 euro, een voetbalshirt en broekje van barcelona voor 12,50 euro en een klein beeldje van de petronas towers voor 4 euro. Tenslotte kocht Britt nog een ray ban voor 3 euro.
Van Chinatown lopen we naar de central market. Hier is het veel netter en de prijzen dus hoger. Na een klein stukje little India nemen we een taxi naar de televisie toren. Een lift brengt ons snel naar ongeveer 275 meter hoogte van waar we een mooi uitzicht hebben over Kuala Lumpur. Helaas kunnen we niet door de tuin terug omlaag lopen, om de een of andere reden is het park gesloten. Dan maar weer een taxi naar berjaya times square. Hier eten we voor een paar euro heerlijk bij een Koreaan.
Dan lopen naar het hotel om te gaan zwemmen. Maar dit zwembad was helaas ook gesloten omdat het zwembad water schoongemaakt moest worden. Dat was de tweede keer! Hopen dat we nog ergens een zwembad aantreffen dat wel open is, anders wordt het wachten tot de zuid Chinese zee. Toch maar lekker geluierd bij het zwembad.
Voor de avond staan de Petronas Twin Towers op het programma. Uiteraard weer met de taxi. Het gebouw is prachtig verlicht. Vanuit de tuin met mooi verlichte fonteinen bewonderen we het gebouw en maken de nodige foto's. Eten doen we in KLCC, het immense winkelcentrum onder de towers. Voor 2 euro pp eten we Indonesisch en wout eet pizza voor hetzelfde bedrag. Ook had wout nog 10 sen in de fontein gevonden. In het hotel pakken we alles in voor de reis die we morgen gaan maken. De planning is dat we naar de Batu Caves, de olifanten en dan naar Taman Negara gaan.