Cameron highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Cameron highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Cameron highlands

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

26 Juli 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

De dag begint met een uitstekend buffet bij het strawberry park resort. Dan worden we opgehaald voor de trip langs diverse mooie plekken. We beginnen bij een butterfly farm. Eigenlijk meer een klein tuincentrum met slapende vlinders en een paar glazen vitrines met spinnen, krekels, torren etc.
Daarna gaan we richting een theefabriek. Onderweg stoppen we om van het prachtige uitzicht over de theevelden te genieten. Heel erg mooi maar helaas was het niet helemaal helder. Bij de theefabriek ruik je duidelijk de thee. We mogen door de fabriek lopen en zien hoe het proces loopt van een blaadje tot uiteindelijk thee. In de bijbehorende winkel kopen we thee voor thuis. Het lunchpakket dat we krijgen smaakt prima.
De volgende stop is de hoogste berg van de Cameron highlands. Over een zeer smalle weg die erg slecht is stuiteren we omhoog. Voor iedere bocht luide claxongeluiden, je weet maar nooit wat er achter de bocht vandaan komt. Met de hoogte komen er ook meer wolken. Bovenop de top zien we dus helemaal niets, nou ja, Maleisische wolken.
De trip eindigt met een wandeling over de mossy hills. Het eerste stuk is goed te doen. Daarna is het klimmen over boomstronken, van rots naar rots stappen. Gelukkig breekt de zon weer door en hebben we toch nog mooie uitzichten.
Terug bij het hotel duiken we het zwembad even in. In tanah rata pinnen we geld tanken we en wordt er chips ingekocht. s Avonds gaan we ook eten in tanah rata. We eten Indiase tandoori (Britt en Wout), Maleisisch (Erwin) en Esther eet een combi van gerechten op een bananenblad (eigenlijk door wout besteld). Met drank alles samen voor nog geen 60 ringit (15 euro)!

• 27 Juli 2013 - 14:22

Marie-José:

Hey vakantiegangers,
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt. Leuk hoor om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Er komt zeker een stuk aan herinneringen terug. Geniet er nog van, maar dat gaat zeker lukken.
    Selamat Jalan!