Bukit Merah - Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Bukit Merah - Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Bukit Merah - Kota Bharu

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

28 Juli 2013 | Maleisië, Kota Bharu

Vandaag een lange tocht dwars door Maleisië van de oost naar de westkant. Tegen 10.00 uur rijden we weg. Het navigatiesysteem wil ons richting Ipoh laten rijden, maar ik besluit eigenwijs de snelweg te verlaten en het bord kota bharu te volgen. Een goede keuze, want binnen een minuut wordt de reistijd een uur korter!
De wegen zijn weer prima en we schieten mooi op. De uitzichten zijn prachtige, een groen glooiend landschap met palmbomen en hoge bomen.
Opeen paar meter na zijn we in Thailand. Het reisbureau heeft ons echter afgeraden de grens over te steken. Er zijn regelmatig onlusten in het moslimgedeelte van Thailand. De kinderen balen wel, maar we doen het toch maar niet. Dan bereiken we Kota Bharu, een grote stad. Het is erg druk en we zien weinig moois. Het navigatiesysteem leidt ons keurig door de stad. Daarna komen we op hele smalle paadjes, deels onverhard. Gaat dit wel goed? Maar ineens zijn we er, Pasir Belanda. We checken snel in en krijgen guesthouse 1. Het is een 1 kamer huisje met 4 bedden en een badkamer, maar wel erg leuk.
We boeken het eten voor deze avond bij de buren en gaan even afkoelen in het zwembad.Voor het eten kijken of er internetverbinding is. Jawel. Meteen even skypen met Petra en Hanneke die zagen dat we online waren.
We lopen langs de receptie naar de tuin van de buren. Hier staan eenvoudige plastic tafeltjes en stoeltjes. Zodra we zitten wordt de tafel volgezet met allerlei lekkere gerechten. Op een paar korrels rijst na lukt het ons om alles op te eten, dat smaakt goed. Zeker wanneer je de hele dag geen eten hebt kunnen kopen agv de ramadan. We zitten nu namelijk in oost Maleisië, en dat is overwegend moslim. Voor ons chalet rusten we nog even uit, dan op tijd slapen want er is hier verder niet veel te doen.