Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Kota Bharu

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

29 Juli 2013 | Maleisië, Kota Bharu

We hebben prima geslapen in ons guesthouse. Tijdens het ontbijt genieten we van het uitzicht over de rivier, en Wout van zijn hagelslag.
Om 10.00 uur worden we door de tuinman naar de batikfabriek gebracht. De fabriek blijkt een schuurtje te zijn waar 3 oude vrouwtjes en een man grote lakens omtoveren tot prachtige batikdoeken. Dan is het onze beurt. Eerst met een potlood een schets maken. Daarna de schets met gloeiende was overtrekken, oeps weer een dikke druppel in plaats van een dun lijntje. Als laatste inkleuren met verf, wel binnen de waslijntjes, anders loopt het uit. Het geheel ondergaat nog een chemische behandeling en als het goed is krijgen we het morgen terug.
' s middags gaan we naar een winkelcentrum in Kota bharu. De bijbehorende parkeergarage is een ramp. Iedereen staat dubbel geparkeerd en rijdt elkaar klem. Eindelijk vinden we een plekje. Wout gaat gauw op de plek staan zodat niemand er snel in kan glippen. Binnen zien de heel veel goedkope spullen. We kopen een aantal ICE watches, dr. Dre oordoppen en zilveren oorbellen. Tenslotte het doel van deze trip: de McDonalds.
Terug naar de kampong om aan de maleisische kookworkshop deel te nemen. Mijn eerste taak: aardappels schillen....... Daarna heel veel ingrediënten snijden, small small, en in een grote pan bakken , roeren, roeren. We proeven ondertussen natuurlijk goed en het smaakt prima. Vanavond eten we dit zelf, en ook andere gasten die hier komen dineren. Even het zwembad in afkoelen, skypen en dan eten.
We kijken goed om ons heen en iedereen eet met smaak, gelukkig. Na afloop in de tuin kletsen met andere Nederlanders en ervaringen uitwisselen die iedereen heeft gehad .