Kota Bharu naar Pulau perenthian - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Kota Bharu naar Pulau perenthian - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Kota Bharu naar Pulau perenthian

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

30 Juli 2013 | Maleisië, Kota Bharu

We ontbijten rustig, want met mr. Mazlann van het autoverhuur bedrijf heb ik afgesproken dat we de auto niet om 09.00 hoeven in te leveren, 11.00 leek me beter. Hopen dat we dan ook op de boot meekunnen....
Het is slechts een uurtje rijden naar Kuala Besut, de plaats waar de boot naar de Pulau Perenthian vertrekt. We rijden tussen rijstvelden door en zien nog een gigantische Boeddha. Wanneer we Kuala Besut bereiken stopt er naast ons een brommertje. De man roept iets over coral view (zo heet het resort waar we naar toe gaan) en we volgen hem maar. Keurig voor het bureau dat de overtocht regelt komen we uit. Even later weer een man op een brommertje, ik moeten volgen om de auto weg te brengen naar een veilige parkeerplaats. Daar aangekomen geef ik de sleutels af aan een jongen in een keetje. Zo, alles is geregeld (???). Achter op de brommer word ik teruggebracht naar de office.
We gaan met de de fast boot. In iets meer dan een half uur, al stuiterend over de golfjes, zien we dan de perenthian Islands. Woorden schieten tekort, hele witte stranden, prachtig lichtblauw water met palmen op de achtergrond. WOW.
Snel de koffers wegzetten. Van mensen die we al eerder hebben ontmoet horen we dat we een soort trappertje over moeten om op een nog mooier strand te komen. Zo gezegd, zo gedaan. Super!!!!!! We dobberen in het azuurblauwe water en liggen lekker in het zand. Vanaf een soort pier zien we allerlei vissen zwemmen, net een aquarium. ook zwemt er een kleine haai. Na 2 uurtjes toch maar naar het huisje, anders verbranden we.
's Avonds eten we in het restaurant van het resort. We zien een vreemd beest dat een vliegende eenkhoorn blijkt te zijn (ooit van gehoord?). We zitten buiten aan een tafeltje, wanneer het steeds donkerder wordt en begint te waaien. Obers beginnen tafels te ontruimen en dan begint het te regenen. Snel naar binnen gegaan, ondertussen kijkend naar een tropisch stormpje. Het eten smaakt uitstekend, ondanks dat andere gasten hadden gezegd dat het niet lekker was. Wij vonden het prima. Helaas blijft het regenen, snel een ijsje halen en dan maar hope dat het morgen weer is opgeklaard.