Pulau perenthian - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Pulau perenthian - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Pulau perenthian

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

31 Juli 2013 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Het ontbijt was deze keer beperkt, genoeg maar erg simpel. Snel eten want om 10.00 uur begon de snorkeltrip. Na wat geharrewar kregen we onze snorkels en lifejackets. We gingen op 4 plekken snorkelen . Op de eerste heel veel kleine visjes waar je midden tussen zwom. Na 3 kwartier de boot weer in, op naar shark town. Hier hebben we een zwarte haai zien zwemmen, prachtig koraal en weer veel vissen. Op de volgende plek zouden zeeschildpadden te zien zijn. Bij de eerste schildpad iedereen het water in, en de schildpad zwom snel weg. De stuurman zag echter een andere. Deze was wel 1 meter groot en liet zich rustig bekijken. Toen hij omhoog zwom kon Esther hem bijna aanraken! Als laatste gingen we naar Turtle beach. Hier geen schildpadden, maar prachtig witte stranden, superblauw water en weer mooi koraal en visjes. Een hele mooie trip deze ochtend gehad.Na een lekker hapje te hebben gegeten, gaan we aan het eind van de middag weer naar het strand. Tja, wat moet ik er over schrijven. HEERLIJK. Lekker in de zuid Chinese zee dobberen in een tropische omgeving, wat wil je nog meer? (Koud biertje erbij, maar dat hebben ze niet in dit islamitische deel van Maleisië).
s'Avonds eten we op het strand bij mama's. We bestellen iets met vis, maar vandaag geen vis. Op goed geluk iets anders besteld. Dan begint het te waaien. Harder en harder. Met een donderslag begint het ook te regenen. Iedereen schuift onder de golfplaten. Chaos alom eten waait van tafel maar het geeft wel een leuke sfeer. Iedereen kijkt naar de regen en onweer en wacht af wat er gaat gebeuren. De bestellingen en tafelnummers kloppen natuurlijk niet meer. We hebben geluk dat we vlak bij de keuken zitten, want als een van de eersten krijgen we wat. Wel ver na elkaar, want de keuken staat ook half in de storm. Wij vinden het allemaal wel leuk, eten op het strand in een tropische storm. Iedereen reageert erg relaxed en de sfeer is erg gemoedelijk. Wanneer de regen iets minder hard is gaan we snel naar ons huisje.