Pulau perhentian naar Pulau Redang - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu Pulau perhentian naar Pulau Redang - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van fam zwijnenberg - WaarBenJij.nu

Pulau perhentian naar Pulau Redang

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg fam

02 Augustus 2013 | Maleisië, Pulau Redang

Gelukkig was het geen probleem om de boot naar Redang een uurtje later te nemen. De receptie regelde dat we om 10.00 uur konden in plaats van al om 09.00uur. We konden nu nog rustig ontbijten.
Om 10.00 uur werden we geroepen dat onze speedboat er was. De koffers voorin, wij een beetje achterin (verder geen reizigers) en toen op volle snelheid naar Pulau Redang. Het was een tocht van een klein uurtje. De zee was kalm dus geen last van zeeziekte. Al snel zagen we Redang liggen, maar dan duurt het toch nog lang voor je er bent. Afstanden schatten op het water is erg lastig. We varen tussen wat eilanden door en dan komt de plek in beeld waar we aan land moeten. Dat was even schrikken, geen mooi strand, weinig palmen, we willen terug!
Wanneer we van de boot komen moeten we even op vervoer wachten dat ons naar de lobby van het Laguna Resort brengt. Een Maleisische dame stelt ons gerust, het mooie witte strand is er wel, alleen niet waar we de boot af gaan. En inderdaad,voor het resort weer een prachtig wit strand. Wel is dit resort veel groter en massaler dan de vorige resorts, dat vinden we wel jammer. We hebben het resort inclusief ontbijt-, lunch- en avondbuffet. Het lunchbuffet is erg massaal en lijkt vooral gericht op de vele Chinezen ( of zijn het Japanners?). Wij vinden het niet zo heel lekker.
Na het eten is de kamer gereed. Een ruime kamer met 4 bedden, een tv, koelkast. Prima vol te houden. We besluiten naar het zwembad te gaan, even geen zand en zout voor ons. Er is bijna niemand een we pakken lekkere ligstoelen.
Om half vijf wordt het plotseling zeer druk. Heel erg veel Chinezen in de meest fantastische badkleding komen terug van het snorkelen ( kun je hier iedere dag gratis doen). Wij verbazen ons in welke kleding ze rondlopen, in onze ogen ziet het er niet uit. Voor het eten wandelen we nog langs de kust. Snel douchen en dan naar het avondbuffet.
Ook dit buffet is erg massaal. Het drinken komt maar niet dus ik ga zelf bestellen. Two beer schijnt toch wel lastig te zijn. Ik krijg weer vragen die ik niet begrijp, en zeg maar yes, two beer. Wanneer ze het drinken komen brengen krijgen we inderdaad twee bier, echter wel twee kannen vol. Vragen ze ook nog of we 2 glazen willen... Ja natuurlijk, we drinken toch niet uit die kan! Heel apart.
Om tien uur begint het weer hard te regenen en waaien, tijd om te gaan slapen.